Indlæg

Viser indlæg fra august, 2020

Sundhedstips #2 Spis naturligt og fiberrig fra Butterfly Fitness Aalborg

Billede
  Spis naturligt og fiberrigt #2 Kunne du tænke dig at blive klogere på sund kost?  Mangler du også tit inspiration til at lave sund og lækker mad? Når man mangler tid, overskud og inspiration til at lave sund mad, kan man hurtigt ty til de mange forskellige færdigretter, butikkerne tilbyder. Færdigretterne er hurtige, overskuelig og ja desværre fyldt med flere kalorier, end man lige skulle tro. Derfor er et af mine bedste råd til dig:  Spis så naturligt som muligt. Så ved du altid hvad du spiser og hvilke næringsstoffer, du får. Et tip til, hvordan du hurtigt kan tilføje grøntsager til dit måltid: Ha’ altid en pose frosne grøntsager I fryseren. Så kan du nemlig hurtigt varme grøntsagerne i mikroovnen og vupti… lækre og nærende grøntsager er klar til at blive en del af din aftensmad. Butterfly Fitness Aalborg tilbyder et unikt vægttabsforløb, hvor kostvejled, træning og kampen mod den følelsesmæssige sult er i fokus. Læs mere om det kommende forløb  https://butterflyfitnessaalborg.dk/v

Sundhedstips #1 Sundt vægttat fra Butterfly Fitness Aalborg

Billede
 Sundt vægttab #1 Er du en af dem, der tænker: ’Hvis jeg spiser mindre, så taber jeg mig, og spiser jeg næsten ingenting, så taber jeg endnu mere’? Sådan fungere det ikke helt, for kroppen har brug for energi og næring. Lad os forestille os et damplokomotiv, der ligesom i de gamle westernfilm kører ude på prærien. En flok indianere kommer galoperende på heste langs lokomotiv for at kapre det. Lokomotiv-arbejderen foran i damplokomotivet skovler kul på livet løs i håbet om, at lokomotivet kan undslippe indianerne. Hvis ikke lokomotiv-arbejderen skovler tilstrækkeligt kul i ovnen, kører damplokomotivet ikke hurtigt nok, men hvis der skovles rigeligt med kul af en god kvalitet ind i ovnen, stikker damplokomotivet fra de galoperende heste. Du skal forestille dig, at din krop er ligesom et damplokomotiv, der har brug kul (næring) for at køre videre. Du skal have tilstrækkeligt med både makro-næringsstoffer (mad) og mikro-næringsstoffer (vitaminer) for at kunne yde dit optimale. Altså har di