Hjemmetræning. Puls & Styrke CIRKELTRÆNING. Butterfly Fitness Aalborg Træning for kvinder


Hjemmetræning.  Puls & Styrke cirkeltræning.

Butterfly Fitness Aalborg

Træning for kvinder



- Husk luk for gas og vand, det bedste du kan, og træk navlen mod rygsøjlen
- Lav alle 12 øvelser i 45 sek. I alt 2 ”runder” = 1 normal cirkeltræning på 38 min.😊

Du skal bruge følgende:
2 vandflasker med den mængde vand der passer bedst til dig
Tidtagnings ting til 45. sek. (ur med sekundviser eller din mobil)
Stol, bold, håndklæde og drikkedunk som du plejer + noget der kan erstatte stepboard!
Plastikposer eller karklud & Musik, så du kan holde tempo = 140 bmp

Inden du går i gang, se video vejledning og tips 

OBS
Rød erstatter gulvøvelser
Sort erstatter maskiner

1. Gå/jogge/løbe på stedet, og brug dine arme  

2. Gudindemaskine. Bred Squat, ned til stolesædet og op (OBS knæ) langsom ned/op)

3. Høje knæ Gå/jogge/løbe (på gulv eller en kasse, der kan passe) og brug dine arme  op/ned

4. Mave laves på en stol eller en bold – Lige ryg bagud(arme her eller der) langsom ned/op

5. Høje hæle Gå/kinke gerne med hop og brug dine arme frem/tilbage

6. Skulder (over og under) På bold eller stol - Arme op/ned med vandflasker (hurtig op langsom ned)

7. Pendul Gå/hinke/hoppe og brug dine arme ud/ind til siderne

8. Geden laves på bold eller stol med vandflasker (hurtig op langsom ned)

9. Step fra side til side eller step touch og brug dine arme ud/ind til siderne

10. Ben pres (smal Squat) evt. med håndklæde mellem knæ (hurtig op langsom ned)

11. Step tilbage. Stå på kasse/gulv, let bøjede knæ. Tå frem/tilbage skiftevis, gå/jogge/hoppe

12. Skulder med vandflasker albuer ud skulder ned (hurtig op langsom ned)

13. Step frem. Stå på gulv, tå op/ned skiftevis, gå/jogge/hoppe

14. Indersiden af lår med plasticpose eller karklud (glide ud og træk tilbage) skiftevis højre og venstre

15. Skøjteløber. Step ud til siden skiftevis højre og venstre. Samme arm skråt mod loft

16. Talje-maskine. På bold eller stol med vandflasker (sænk skulder og drej fra side til side, ryggen helt lige)

17. Jubiii. Gå/jog 1-2-3 højt knæ op, gerne med hop og arme med op mod loft

18. Ballepresseren (stå ved stol med vandflaske i knæhasen) skift halvvejs (langsom op/ned

19. Fejesving, så langt ned du kan og arme op over dit hoved (med eller uden hop)

20. Bryst & skulder med vandflasker (skulder ned og albuer ud i hjertehøjde) frem og tilbage i ca. hjertehøjde

21. Basis step højre + venstre (1-2-3 tå med 4 som skal frem igen), lange skride, måske hop op og gå ned😊

22. Lår. På stol løft og sænk ikke røre sædet (hold lænd og ryg lige) (hurtig op langsom ned)

23. Balance (op på tå og langsomt ned) arme mod loft og ned igen

24. BH maskinen på stol med vandflasker (albuer ud i hjertehøjde) 
ind/ud i ca. hjertehøjde



Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Så skete det - Min helt nye blog er oppe at kører

Få en stærkere og glad ryg. Øvelser med Pilatesbold er klar til dig hos Butterfly Fitness Aalborg

Fedtfattige juleopskrifter - Fra tung til sund julemad med kalorieberegning.