Hjemmetræning til dig der har du ondt i lænden Butterfly Fitness Aalborg Træning for kvinder




Hjemmetræning til dig der har du ondt i lænden

Butterfly Fitness Aalborg
Træning for kvinder


Har du smerter i lænd, baller eller ned i ben? 



Er du en af dem der har meget stillesiddende arbejde og eller sidder meget ned generelt? Eller har du et arbejde hvor du står meget foroverbøjet. Det kan også være at du har mange gentagne løft eller tunge løft? Det er med til at give slid i ryggen, og nu har du ondt i din lænd.

Du vil typisk have smerter i lænden, ud i baller og måske udstrålende smerte ud til det ene ben. 
Det er ikke så tit, at det er i begge ben. Smerterne lindres normalt, når trykket på nerveroden bliver gjort mindre, fx ved at du ligger ned på maven.

Personligt har jeg selv denne udfordring og ved hvor vigtig det er at lave øvelser der gør godt for min lænderyg. Derfor vil jeg gerne dele mine personlige erfaring med dig, men mærk selv efter!


Prøv at lave denne og mærk godt efter, føles den godt for dig, så lav den dagligt, gerne flere gange, morgen, middag og aften efter behov. Desuden er den en rigtig god ide altid at afslutte din træning med denne øvelse 



Føles den IKKE godt for dig så se mere her 


Det kan også være at du har en stram hoftebøjer som behøver hjælp til at blive løsnet. Her kan jeg varmt anbefale Ann-Britt Purup, som har hjulpet mig og mange andre. Læs mere https://puruphelse.dk/

Er du i tvivl kontakt din egen læge. 



Jeg håber at du får glæde om mine tips, så du også kan få ro i lin lænderyg. 

Kærlig hilsen
Birthe



Kilder: 

Procare.dk. 

FOF Aarhus

Martin Melbye & www.mckenzie.dk



.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Så skete det - Min helt nye blog er oppe at kører

Få en stærkere og glad ryg. Øvelser med Pilatesbold er klar til dig hos Butterfly Fitness Aalborg

Fedtfattige juleopskrifter - Fra tung til sund julemad med kalorieberegning.